influencer marketing
fot. pixabay.com

Terminy influencer czy influencer marketing podobnie jak copywriter czy wirtualna asystentka, są stosunkowo młode, ale bardzo szybko zyskały zaufanie firm i marek, nawet tych o światowej sławie i niezłomnej pozycji na ryku. Kim jest influencer i czemu marki tak chętnie decydują się na kampanie z ich udziałem? Sprawdźmy!

Kim jest influencer?

Influencer to osoba, która za sprawą swojej aktywności w internecie pozyskała i stale pozyskuje, zaangażowanych odbiorców, zainteresowanych tematyką, wokół której skupiają się działania influencera. Influencer ma bardzo dobrze rozbudowany kanał social media, aktywnych odbiorców, którzy swoje decyzje zakupowe opierają na jego opinii. Staje się więc jasne, czemu marki chętniej decydują się na kampanię z infliuencerami niż standardowe formy reklamy, które są mniej skuteczne i niekiedy o wiele droższe niż influencer marketing.

Warto nadmienić, że influencer stał się tak powszechnym i dochodowym zajęciem, że coraz częściej wymieniany jest jako zawód, a nie tylko sposób na wsparcie budżet domowy, choć nie jest to typowa praca w domu przez internet. Kto więc może go wykonywać? Osoba posiadająca pewną wiedzę, doświadczenie i umiejętności z zakresu tematyki, którą chce poruszać jako influencer. Ponadto musi cechować ją charyzma, kreatywność, przedsiębiorczość, właściwe zarządzanie czasem, umiejętność pracy zdalnej oraz pewność siebie i swoboda przed kamerą. Jeśli influencer zna języki obce, zwiększa to wachlarz możliwości dotyczący kampanii.

influencer marketing co to
fot. pixabay.com

Influencer marketing – co to jest?

Skoro już wiemy, kim jest influencer, nietrudno domyślić się, że influencer marketing to szereg działań marketingowych z udziałem influencerów. Influencerów do danej kampanii wybierają agencje PRsocial media manager pracujący w firmie, która zamierza podjąć się działań z zakresu influencer marketingu lub wirtualna asystentka, której zostały przydzielone obowiązki związane z marketingiem internetowym.

Influencer marketing pozwala wykorzystać grupę odbiorców danego influencera, o której posiadamy wiele informacji. Są to na przykład zainteresowania, upodobania, wiek (w przybliżeniu). Wiadomo zatem, czy dana grupa odpowiada oczekiwaniom marki i czy oferowany przez nią produkt wzbudzi ciekowość i zaspokoi potrzeby odbiorców influencera.

Korzyści wynikające z influencer marketingu

  • przede wszystkim influencer marketing może zapewnić marce oszczędzanie pieniędzy, ponieważ korzystać ze współpracy z influencerami możemy mając zarówno wysoki, jak i niski budżet na ten cel.
  • nawet jeśli nie mamy pomysłu na kampanię reklamową ani wystarczającej wiedzy na temat marketingu internetowego, możemy zaufać doświadczeniu influencera, jego stylowi i najwygodniejszej formie przekazu, która sprawia, że jego obserwatorzy darzą go zaufaniem i sympatią.
  • współpraca z influencerami sprawia, że reklama bardzo dobrze wpływa wizerunkowo na to jak postrzegają nasz produkt, usługę czy sklep internetowy internauci. Reklama nie jest nachalna, nie irytuje odbiorców (jak np. w przypadku banerów reklamowych czy wyskakujących okienek na stronach).
  • to również influencer wie najlepiej jak zarządzać czasem kampanii, kiedy jego odbiorcy są najaktywniejsi, w jaki dzień publikować post czy video, by dotarł do jak najszerszego grona odbiorców.
  • influencer prezentuje produkt czy usługę w sposób naturalny i autentyczny. Wzbudza zainteresowanie, zaciekawienie, a często nawet chęć posiadania reklamowanej przez niego rzeczy, co przekłada się na sprzedać a tym samym powodzenie kampanii i satysfakcję marki, która ją zleciła.
  • istotny jest również fakt, że decydując się na konkretnego influencera mamy świadomość, jakich skonsumentów skupia wokół siebie, jakie są ich zainteresowania i potrzeby. Kampania podjęta z właściwym influencerem może przynieść zaskakująco dobre efekty.

Podsumowanie

Z influencer marketingu może skorzystać zarówno światowej sławy marka odzieżowa, sieciówka ze sprzętem AGD RTV czy trener biznesu, life coach, native speaker. Jedynym warunkiem pomyślnego przeprowadzenia takiej kampanii jest dotarcie do właściwego influencera, który skupia wokół siebie internatów zainteresowanych produktem czy usługą, którą oferujemy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here