marketing internetowy
fot. pixabay.com

Kreowanie wizerunku marki to proces, nad którym trzeba bezustannie pracować. Obejmuje tak szeroki zakres działań, że często marki zatrudniają agencje PR lub tworzą własny dział public relations. Przede wszystkim do najważniejszych obowiązków osoby odpowiedzialnej za marketing i PR firmy jest budowanie wizerunku marki, poszerzanie grona odbiorców, jak również ocieplanie relacji z partnerami i odbiorcami. Osoba na tym stanowisku musi znać narzędzia public relations i wiedzieć jak je zastosować. Musi rónież umieć zastosować product placement i wiedzieć, dlaczego warto decydować się w budowaniu marki np. na event marketing.

Trzeba wiedzieć, że marketing internetowy tworzy wiele gałęzi, a każda z nich wymaga specjalistycznej wiedzy i dużego nakładu czasu. By jednak działania przebiegały spójnie i płynnie, a także przynosiły oczekiwane rezultaty, niezbędna zgrana kooperacja kilku specjalistów

Marketing internetowy – podział:

  • SEO i optymalizacja – w zakresie tych działań niezbędny jest specjalista SEO, który zajmie się pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach, dzięki czemu jej widoczność zostanie zwiększona, a tym samym uda się dotrzeć z ofertą do szerszego grona potencjalnych klientów i dzięki temu zwiększyć sprzedaż zwiększenie sprzedaży.
  • reklamy Google Ads – skuteczność tych działań zapewnia właściwa konfiguracja usługi tak, aby reklamy wyświetlały się głównie osobom zainteresowanym ofertą danej strony.
  • remarketing – to reklama, która wyświetla się na różnych stronach internetowych tym osobom, które w niedawnym czasie zapoznawały się z ofertą danego produktu czy usługi, jednak z jakichś względów z niej nie skorzystały. Remarketing skłania do ponownego zapoznania się z ofertą i podjęcia decyzji zakupowej.
  • video marketing to treści wizualne, które spotykają się z niezwykle pozytywnym odbiorem przez internautów. Najskuteczniejszą i najczęściej wykorzystywaną formą video marketingu jest kanał na Youtube.Sporą popularność uzyskały również transmisje na żywo na Facebooku, Instagramie, TikToku czy Snapchacie, który (mało kto już pamięta) był prekursorem krótkich nagrań video wrzucanych na swój kanał.
  • social media marketing – szeroki zakres działań obejmujących public relations realizowany przy zastosowaniu potencjału mediów społecznościowych, bowiem każdy kanał posiada własny- odrębny charakter i content, z tego też względu praca z użyciem tego narzędzia musi być dostosowana do właściwego medium. Tymi działaniami zajmuje się social media manager.
  • inluencer marketing – wszelkie czynności dotyczące współpracy z influencerami, czyli osobami posiadającymi rozbudowane profile w mediach społecznościowych (youtuberzy, gamerzy (streamerzy), blogerzy, tiktokerzy), które wpływają na decyzje zakupowe swoich obserwatorów.
  • content marketing – to tzw. marketing treści i w zakresie tych działań pełne pole do popisu ma copywriter, który zajmuje się tworzeniem treści na strony internetowe, pisaniem artykułów itd. w oparciu o webwriting i SEO copywriting, a także umiejętność tworzenia perswazyjnych tekstów.
marketing online
fot. pixabay.com

Marketing internetowy to niezwykle ważne i niezbędne w dzisiejszych czasach narzędzie zarówno w przypadku stabilnie stojącej na rynku marki, jak i tej dopiero wprowadzanej na rynek. W pierwszym przypadku działania marketingu internetowego mają na celu wzmocnienie pozycji marki, zaś w przypadku drugim internet służy do zapoznania odbiorców z nowym brandem, zaprezenrowaniem go i dotarciem do potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, że marketing internetowy odnosi się jednakowo do produktów, marek, usług, jak i osób. Jednak w przypadku działań marketingowych na rzecz osoby, mamy do czynienia ze zjawiskiem zwanym personal branding, czyli budowanie marki osobistej. Budowanie rozpoznawalności nazwiska i działań tej osoby jest niezwykle ważne, zwłaszcza kiedy to wiedza, doświadczenie czy umiejętności są narzędziem pracy. Tak jest w przypadku coacha, autora książek czy kursów online, a także influencera.

Marketing internetowy i korzyści z niego płynące

Nasze życie już kilka lat temu przeniosło się do sieci. W związku z tym, również marki musiały dostosować swoje działania do naszych potrzeb i przenieść swoje usługi do świata online. To bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ dzięki temu można docierać do potencjalnych klientów przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Można również nawiązywać interakcje z setkami odbiorców jednocześnie, zoptymalizować koszty kampanii reklamowych oraz zwiększyć swoją wiedzę o naszej grupie docelowej, po to by zbudować i dostosować działania na podstawie tej wiedzy, jak również mierzyć, testować i analizować skuteczność tych działań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here