Nie od dziś praca sprzedawcy telefonicznego kojarzy się tylko z komórką. Oczywiście jest to główne narzędzie, które pomaga prawidłowo sprzedawać produkty lub oferować usługi, lecz w obecnych czasach nie powinno się ograniczać tylko do smartfona.
Jest tyle narzędzi, które wpływają na sprzedaż i sprawiają, że klient jest o wiele bardziej zainteresowany ofertą, że z pewnością z współczesne call center są małymi technologicznymi cudeńkami. Po prostu czasem sam telefon nie wystarczy, aby zaprezentować produkt tak, jak należy. Jaki zatem sprzęt przyda się w pracy typu call center?
Spis Treści
Kamera do komputera – dlaczego jest niezbędna?
Kontakt telefoniczny jest łatwy. Wystarczy wykręcić numer, nacisnąć zieloną słuchawkę i poczekać, aż po drugiej stronie odezwie się rozmówca. Nie jest to wymagający proces. Sytuacja zmienia się, kiedy klient jest na tyle zainteresowany produktem, że chciałby poznać go lepiej. Przez telefon będzie ciężko, dlatego dobrym rozwiązaniem jest wideokonferencja, która wymaga profesjonalnej kamery do komputera, aby rozmówca widział emocje sprzedającego – szczególnie jego zachwyt i radość, kiedy opowiada o ofercie. No i sam produkt – jeśli możliwe jest pokazanie go na ekranie w pełnej okazałości.
Niezastąpione narzędzie, czyli słuchawki USB
Kamera do komputera zakupiona, czas na następny, niezbędny element biurowej przestrzeni. Mowa oczywiście o słuchawkach USB. Dlaczego są one aż tak ważne w pracy? Przede wszystkim dlatego, że nie ograniczają swobody podczas rozmowy. Telefonujący nie ma obowiązku siedzenia przy niewygodnym biurku, w wyprostowanej pozycji i rozmawiania z klientem. Może on się stale przemieszczać, zmieniać lokalizację, a nawet pójść do biura obok, aby zapytać koleżankę o istotną informację, która przyda mu się podczas rozmowy z klientem. Słuchawki USB to komfort przemieszczania się, stale pracując.
Dodatkowo słuchawki USB przydadzą się podczas wideokonferencji. Pracownik będzie miał możliwość zaprezentowania produktu w dowolnej pozycji i miejscu. Bez konieczności trzymania się małej odległości, na jaką pozwolą mu plączące się kable od słuchawek niedających możliwości komfortowego przemieszczania się. Produkt pokazywany na różne sposoby prędzej przykuje uwagę odbiorcy, niż mało profesjonalna prezentacja przy biurku.