kreowanie wizerunku
fot. pixabay.com

Internet ma to do siebie, że jesli sami nie zaczniemy kreować wizerunku produktu, marki, firmy czy osoby, on zrobi to za nas. Sęk w tym, że nie możemy powierzać tak istotnych dla sprzedaży i rozwoju działań przypadkowi czy bazować wyłącznie na opiniach klinetów, bowiem te często są również wynikiem negtywnych działań konkurencji. Zatem kreować wizerunek należy świadomie, opierając się o narzędzia public relations. Są to tak obszerne, czasochłonne i złożone działania, że potrzebny nam będzie dział public relations lub wsparcie zatrudnionej agencji PR. Jednak w kwestii personal brandingu, czyli budowania marki osobistej, większość pracy pozostaje w naszych rękach. Dlaczego tak jest?

Kreowanie wizerunku marki osobistej

Wizerunkiem na ogół nazywamy nasz powierzchowny wygląd, styl, odzież czy prezencję. Oczywiście jest to zgodne z prawdą. Jednak wierunek w definicji marketingowej, jest również tym wszystkim, co wpływa na to, jak postrzegają nas inni. Wizerunek w tej definicji tworzy również język ciała, sztuka porozumiewania się i modulacji głosu, umiejętność budowania relacji z ludźmi, a także zasady savoir-vivre i umiejętności interpersonalne.

Elementem, który łączy wszystkie powyższe warunki jest szacunek, który ma ogromny wpływ na to, jak postrzegają nas inni. Można nawet śmiało powiedzieć, że jest tego fundamentem. Wpływa również na to, jak sami postrzegamy siebie. Jeżeli na umówione spotkanie, niezależnie od tego, czy jest to spotkanie prywatne czy biznesowe, spóźnimy się i będziemy niechlujnie ubrani, będzie świadczyć to o naszym braku szacunku do osoby, z którą się spotkaliśmy.

Kreujemy nasz wizerunek zarówno w relacjach face-to-face czyli podczas spotkań na żywo, jak rónież wykorzystując marketing internetowy, co jest zdecydowanie bardziej odpowiedzialne, ponieważ automatycznie jesteśmy poddawani ocenie bardzo szerokiej grupie odbiorców. Musimy zatem najpierw zastanowić się, jak chcemy być postrzegani przez innych i czyją uwagę chcemy pozyskać, a także jaki chcemy osiągnąć cel kreowaniem własnej marki?

Odpowiedzi na te zasadnicze pytania pomogą nam określić, jaki zakres działań musimy podjąć i jakie zamierzenia stale realizować, by tworzona przez nas marka była silna, autentyczna i spójna.

kreowanie wizerunku firmy
fot. pixabay.com

Budowanie wizerunku firmy

Budowanie wizerunku firmy, podobnie jak w przypadku personal brandingu jest długotrwałym procesem, dlatego też został podzielony na cztery etapy:

– analiza stanu początkowego

Ten etap poświęcony jest określeniu położenia, w jakim znajduje się firma i jakich działań wymaga, by osiągnąć sukces. Niezwykle ważne jest rzetelne sprawdzenie i uwzględnienie wszystkich informacji dotyczących firmy. W sieci, bez problemu można odnaleźć zarówno te dobre, jak i złe. Nie należy zapominać o sprawdzeniu konkurencji. Wszystkie zgromadzone informacje ułatwią sprecyzowanie oczekiwań i założeń.

– charakterystyka celów

Na tym etapie określane są cele i potrzeby firmy, oraz ustalane jaka jest jej misja i wizja. Nie należy zapominać, że wszystkie zmiany, które będą zachodziły w firmie, muszą odbywać się stopniowo, po to, by odbiorcy swobodnie mogli oswajać się z pojawiającymi się nowościami. Warto również odbioróc informować o dalszych działaniach.

– planowanie

Trzecim etapem jest rozpoczęcie planowania i konkretne sprecyzowanie dalszych działań, które mają doprowadzić do realizacji celów. Na tym etapie należy przeanazlizować wszystkie narzędzia, które będą niezbędne w całym procesie kreowania wizerunku marki, oraz określić budżet, jakim będziemy dysponować. Ponadto, należy przydzielić każdemu obowiązki obowiązki i jasno określić zakres działań. Narzędzia muszą być adekwatne do branży i specyfikacji firmy, jak również do grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Należy przeanalizować formy docierania do potencjanych klientów oraz metody np. product placement.

– realizacja

Ten etap, już ostatni, poświęcony jest pełnej kontroli i obserwacji działań w sieci. To niezwykle ważne, by uważnie śledzieć reakcje odbiorców i błyskawicznie na nie reagować. Niezbędna może się tu okazać pomoc social media managera, który będzie sprawował pieczę nad social media marketingiem. W kreowaniu wizerunku marki niezbędna jest szybka reakcja na pojawiające się opinię oraz umiejętność radzenia sobie z negatywnym odbiorem.

Pomocny w budowaniu wizerunku marki jest również event marketing, czyli docieranie do odbiorców poprzez organizowanie lub pojawianie się na różnego rodzaju imprezach (konferencje, targi, kongresy) lub influencer marketing, czyli podejmowanie współpracy z influencerami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here