Naszą pierwszą czynnością po przebudzeniu oraz ostatnią zakańczającą dzień jest sprawdzanie mediów społecznościowych. Jest to nasz największy pożeracz czasu i jedno z wirtualnych uzależnień. Mamy tak my i miliony ludzi na całym świecie. Media społecznościowe stanowią dla nas formę rozrywki. Codziennie setki razy ukazuje nam się tysiące komunikatów, które przyswajamy, kodujemy i przetwarzamy świadomie bądź nieświadomie. Niektóre z nich zapadają w naszej pamięci, inne niekiedy tylko kojarzymy.
Raczej nie zastanawiamy się nad tym, że każda reklama, mniej lub bardziej nachalna, by mogła ukazać się naszym oczom, zaciekawić nas i zachęcić do zakupu, musi najpierw przejść przez ręce sztabu budzi, którzy godzinami nad nią pracują. Dla nas social media są źródłem rozrywki, zaś dla innych narzędziem pracy.
Spis Treści
Social media – szkolenia online
Social media manager to prawdopodobnie zawód marzeń dla każdego, kto potrafi godzinami spędzać czas na kanałach społecznościowych i dostrzega potencjał tego narzędzia marketingowego. Prawdą jest, że jest to zawód w zasięgu każdej ręki, niezależnie od dotychczasowego doświadczenia i wykształcenia. Wystarczy zainwestować w samorozwój i zdecydować się chociażby na darmowe kursy online, które podniosą nasze kompetencje i kwalifikacje z zakresu mediów społecznościowych. W dalszej kolejności możemy zainwestować czas i pieniądze w edukację, które przybliżą nas do realizacji marzenia na stanowisku social media ninja.
Szkolenia online z zakresu mediów społecznościowych dotykają takich zagadnień jak social media marketing, public relations, copywriting, personal branding oraz influencer marketing. Są to połączone ze sobą działania, które osoba na stanowisku social media managera musi mieć opanowane do perfecji, bowiem praca będzie dotyczyć budowania wizerunku w sieci, a to niezwykle odpowiedzialne zadanie.
Praca w zawodzie social media manager wymaga wyczucia, intuicji, znajomości poszczególnych mediów społecznościowych, świadomości, jakie treści wzbudzą zaangażowanie wśród odbiorców, o jakich godzinach należy publikować posty, by spotkały się z jak największym odbiorem.
Wystaczy poświęcić chwilę, by przyjrzeć się profilom celebrytów, polityków, gwiazd, czy chociażby influencerów, by zaobserować, co przyciąga największą uwagę internautów, jakie treści motywują do wyrażenia własnej opinii, a jakie z kolei napędzają ruch. Warto również spróbować własnych sił jako influencer i założyć własny kanał. To doskonały sposób na zdobycie praktyki i zorientowanie się, jak najłatwiej wejść w interakcję z odbiorcami.
Kursy internetowe – które z nich wybrać?
Internet dostarcza nam rozrywki, ale również wiedzy. Daje także możliwości rozwoju. Bez problemu odnajdziemy w nim kursy internetowe językowe (np. język angielski dla początkujących), kursy zawodowe (np. nauka pisania na klawiaturze), kursy hobbystyczne (np. florystyka, gra na gitarze, kurs szydełkowania). Wybierając szkolenie social media należy uwzględnić, jak bardzo odpowiedzialny jest to zawód, ponieważ wśród obowiązków znajduje się przede wszystkim kreowanie wizerunku i budowanie silnej marki osobistej naszych zleceniodawców.
Podczas szkoleń social media można podznać wszelkie podstawowe kwestie dotyczące poszczególnych kanałów społecznościowych. Ponadto, można dowiedzieć się, jak tworzyć angażujące treści i ustawiać kampanie reklamowe dla poszczególnych kanałów social media. Nie zabraknie również wiedzy na temat ponoszenia odpowiedzialności za budowanie relacji z odbiorcami, jak reagować na negatywne opinie i zażegnać ewentualne kryzysy w social mediach danej marki.
Media społecznościowe to narzędzie, które bezustannie się rozwija. W związku z tym, każdy, nawet najlepszy social media manager powinien na bieżąco śledzić nowinki z branży oraz zachodzące zmiany. Powinien również stale się doszkalać i inwestować w samorozwój.
W przypadku szkoleń z zakresu mediów społecznościowych zaskoczyć może rozbieżnoć cen, z jaką możemy się spotkać. Możemy znaleźć zarówno darmowe kursy, jak i takie za które będzie trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Mogą być dwudniowe, jak i kilkumiesięczne. Niestety nie tylko wachlarz cenowy jest rozbieżny. Rozbieżny jest również poziom i zakres przekazywanej wiedzy podczas tych kursów. Przed wyborem właściwego należy szczegółowo zapoznać się z ofertą i samodzielnie określić, czy spełnia nasze oczekiwania.